Beste klant, voor u en onze gezondheid ivm het Corona-virus hebben wij de volgende maatregelen genomen: Onze webshop is open, onze kwekerij blijft gesloten voor bezoek tot nader berichtgeving. Indien u producten wilt afhalen, verzoeken wij u om deze online te bestellen en te betalen. Als uw bestelling klaar staat ontvangt u van ons een bericht. Vanwege extreme drukte is de levertijd langer dan u van ons gewend bent.  Lees meer.....

Veelgestelde vragen

1. Kunt u Bomenenzo ook bezoeken, om de bomen en planten in het echt te bekijken?
Antw. Ja dit kan. Klik hier voor onze openingstijden.
 
Bijna alle bomen en planten kunt u dan evt. ook gelijk mee nemen of een afspraak maken voor bezorging.
Wilt u een andere dag of tijdstip Bomenenzo bezoeken, maakt u dan v.t.v. een afspraak.
 
Op zondag zijn wij gesloten.
Wilt u zeker weten dat uw boom of plant op voorraad is, mail of bel ons voor u komt!
Niet alle producten die in de webshop worden aangeboden zijn op ons bedrijf op voorraad. Besteld u vooraf, dan nemen wij contact met u op als uw order klaar staat.
 
 

2. Wat betekent de maat 10-12 / 12-14?

Antw. Om de waarde van een boom te bepalen kijkt men naar de omtrek van de stam dus als men over de maat  12-14 spreekt dan betekend dit dat de omtrek tussen de 12 en 14 cm is gemeten op 1 meter hoogte.
 
3. Wanneer kan ik het beste een boom planten?
Antw. Er zijn diverse periode om te planten.
Bomen met kale wortel kunnen tussen half oktober en half april geplant worden.
Bomen in pot kunnen het hele jaar door geplant worden. Wel is het beter om tijdens de hete zomer maanden te wachten.
Bomen met kluit kunnen vanaf begin oktober tot half april geplant worden.
 
4. Mijn boom/plant gaat dood, wat nu?
Antw. U hebt bij ons 100% hergroei-garantie. Dit wil zeggen dat de boom/plant onder normale omstandigheden geplant en verzorgd is.
Klachten op bomen moeten voor 15 juni doorgegeven worden. Bij planten hebt u 2 maanden na aankoop garantie.
Bomenenzo.nl is niet aansprakelijk voor geleden vorstschade.
 
Wij hanteren de volgende garantiebepaling:
Klachtmelding in het aanplantjaar  voor 15 juni 2019   =   100% hergroeigarantie
Klachtmelding in het aanplantjaar  tussen 15 juni en 15 juli 2019   =  50% hergroeigarantie
Klachtmelding in het aanplantjaar  na 15 juli 2019 = Geen hergroeigarantie.
 
U kunt uw klacht evt. met foto's mailen naar service@bomenenzo.nl.
 
5. Kan mijn aankoop ook bezorgd worden?
Antw. Bomenenzo.nl bezorgd door heel Nederland tegen een gunstig tarief. Wij proberen zoveel mogelijk klanten in één gebied te combineren, zodat de bezorgkosten voor u laag blijven. 
 
 
6. Is het verstandig om boompalen en banden mee te bestellen?
Antw. Het is raadzaam om naast iedere geplante boom 2 boompalen te plaatsen en de boom met banden vast te zetten.
De palen voorkomen scheef waaien, waardoor de wortels afscheuren en de boom los waait. Hierdoor is er een grotere kans aanwezig dat de boom doodgaat.
 
7. Zijn de prijzen incl. of excl. BTW?
Antw. Al onze prijzen zijn incl. BTW.
 
8. Welke betaalmogelijkheden heeft Bomenenzo?
Antw. U kunt kiezen uit 5 mogelijkheden:
- iDeal
- Contant bij levering
- Mastercard
- Visa
- Factuur
 
8. Vanaf wanneer worden mijn bestelde bomen met kale wortel/volle grondkluit geleverd?
Antw. Vanaf half oktober, zodra het blad gevallen is. Bij deze producten staat leverbaar vanaf 15 oktober.
Bomenenzo

Beste klant, voor u en onze gezondheid ivm het Corona-virus hebben wij de volgende maatregelen genomen: Onze kwekerij blijft gesloten voor bezoek nader berichtgeving, onze webshop blijft wel open. Indien u producten wilt afhalen, verzoeken wij u om deze online te bestellen en te betalen. Als uw bestelling klaar staat ontvangt u van ons een bericht. Wij geven geen handen, nemen ruim afstand (minimaal 1,5mtr) als u bij ons op de kwekerij komt om uw bestelling af te halen.